e38 750 by Saillupus

BMW Klubowiczy BMW Klub Szczecin

Moderatorzy: Czolg, zimss, Saillupus, Wiecko, pilot

Awatar użytkownika
Saillupus
Administrator
Administrator
Posty: 5849
Rejestracja: 25-10-2008, 21:48
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Saillupus » 31-01-2012, 17:38

Faqir alu

Przynajmniej na takie informacje się natknąłem na forach naszych i zagranicznych
80-90 z jednego litra pojemności, co przy niecałych 5,4 daje koło 470
w stanach koleś ma dłubniętą do 450-460 już nie pamiętam, nalatał nią sam 80tys mil i jak do tej pory nic nie robił
No replecement for displacement
X5 e53 4.6iS, e46 320Ci cabrio, Mercedes CL 600 BT

Galeria obecnych i byłych aut, EX: e65 760i, E46 330 Cabrio, E46 330d touring, X5 4.4, E38 750i, E38 730d

Faqir
Płeć: Nie ustawiono
Status: Offline

Postautor: Faqir » 31-01-2012, 17:49

Saillupus pisze:Faqir alu


jak masz alu to musisz kuć, nie wykręcisz cudów na aluminium. Może demo soft do 0.3 - 0.4 bar-a powyżej rozsadzisz silnik.

Awatar użytkownika
Daytona78
Forumowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 16-09-2008, 21:32
Lokalizacja: Nowe Warpno
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Daytona78 » 31-01-2012, 17:59

Saillupus pisze:..... może uda sie do tych 380-400 koni dojść i Faqri prawie Twoich osiągów...


Saillupus myślę, ze ciężko byłoby Tobie podciągnąć ją do 380 - 400 KM. Przecież w CSI inżynierowie wydłubali 381 KM przy pojemności z tego co pamiętam 5,6L - ale mogę się mylić :-| .
http://www.daytona78.priv.pl
tel. 600366550
E36 316i Obrazek

Nadwozie: sedan.
Silnik:
- M43B16 -> 26.01.2016 roku
- 26.01.2016 roku -> M42B18

Awatar użytkownika
bmwteile.net
Forumowicz
Posty: 1042
Rejestracja: 11-03-2009, 01:28
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: bmwteile.net » 31-01-2012, 18:04

obojętne czy 80 czy 90 to i tak żaden wyczyn żeby jakoś się zachwycać. Druga sprawa to cena każdego z tych kilku KM.
Jeśli chodzi o materiały to są właściwie te same co w 6cyl.

[ Dodano: 31-01-2012, 18:07 ]
Oczywiście wiem, że na bazie tych silników był silnik w mclarenie, ale wszystko kosztuje i sprawia, że staje się nieopłacalne.
www.bmwteile.net
SPROWADZANIE AUT Z ANGLII,
CZĘŚCI do BMW M3 E36 E46, E39 i innych.
Nowe OPONY.

Kontakt: +48 601 484 272 info@bmwteile.net

Faqir
Płeć: Nie ustawiono
Status: Offline

Postautor: Faqir » 31-01-2012, 18:08

ej Patryk jest jeszcze jedno rozwiązanie w Bawarii leżą trzy silniki na półce nie używane (to nie żart) Pojemność 9.0l V16 o momencie obrotowym 1000Nm :mrgreen: trzeba tylko zapytać ile kosztuje jeden :mrgreen:

Awatar użytkownika
Saillupus
Administrator
Administrator
Posty: 5849
Rejestracja: 25-10-2008, 21:48
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Saillupus » 31-01-2012, 19:25

Ja powiem że wezmę za darmo :p i będę jeździł z reklamą BMW na masce xD

Faqir, no ale mówie Ci że do 90KM/l nie trzeba :p takie auta jeżdżą i podobno mają się dobrze...

Bartus, wg mnie nieźle, bo przeważnie po podniesieniu mocy o te 20-30% to już silnik trzeba zakuwać a tu całkiem dużo wytrzymuje i jeździ

Daytona, bardzo dużo siedzi mocy w wydechu, podobno wydech i dobry dolot to 30 koni
zmiana uszczelnki pod głowicą to kolejne 30 pare co masz już 390
a założenie mostu z 740 w standardowej skraca czas 0-100 do poniżej 6s, a jak by był z m5 i szpera :mrgreen:
myślałem jeszcze nad skrzynią z m5 e39, na m-forum ktoś ostatnio sprzedawał tanio, a za swojego autmata mogę wziąc podobne pieniądze :)
widziałem gdzieś wykres z hamowni że 750 ze skrzynią z M5 e39 miała 360 koni... :piwo:
więc trochę można jeszcze wyrwać :-)
No replecement for displacement
X5 e53 4.6iS, e46 320Ci cabrio, Mercedes CL 600 BT

Galeria obecnych i byłych aut, EX: e65 760i, E46 330 Cabrio, E46 330d touring, X5 4.4, E38 750i, E38 730d

Awatar użytkownika
bmwteile.net
Forumowicz
Posty: 1042
Rejestracja: 11-03-2009, 01:28
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: bmwteile.net » 31-01-2012, 19:33

za mało szczegółów żeby rozpoczynać dyskusję, ale muszę się przyczepić:

Saillupus pisze:widziałem gdzieś wykres z hamowni że 750 ze skrzynią z M5 e39 miała 360 koni...



co ma skrzynia do mocy (na silniku)? ja widziałem wykres m3 e36 z naklejką 'elvis wiecznie żywy' i miała moc 350KM... może warto spróbować?

a propos mostu
zdaje się, że m5 ma zdecydowanie 'krótszy' most więc zwiększy się ilość zmian biegów do przywołanych 100kmh. poza tym przy mocach ponad 300KM to chyba powinno się już patrzeć na czasy do 200 :>
www.bmwteile.net
SPROWADZANIE AUT Z ANGLII,
CZĘŚCI do BMW M3 E36 E46, E39 i innych.
Nowe OPONY.

Kontakt: +48 601 484 272 info@bmwteile.net

Awatar użytkownika
KubicaPL
Forumowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 24-10-2008, 20:37
Lokalizacja: ZS/ZGR
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: KubicaPL » 31-01-2012, 19:46

Dokładnie. Zupełnie nie rozumiem po co komu przyspieszenie 0-100 i kiedy to się tak naprawdę przydaje (poza startami spod świateł i 1/4 mili na zlotach) :p

Awatar użytkownika
Saillupus
Administrator
Administrator
Posty: 5849
Rejestracja: 25-10-2008, 21:48
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Saillupus » 31-01-2012, 20:07

Bartus, dopiero szukam informacji więc nie mogę rzucać szczegółami :-)

skrzynia biegów przenosi moc więc ma pośrednie znaczenie do mocy samochodu
mierzysz moc na kołach a nie na silniku
jak sprawność przekładni będzie większa to moc na kołach też będzie większa
Teoretyzuje teraz, ale przynajmniej czegoś takiego uczyli mnie na studiach na 5 różnych przedmiotach ze słowem "silnik" w nazwie

"przyśpieszenia do 200 mnie nie interesują ponieważ w Polsce ograniczenie jest do 140, a że jestem klubowiczem to promuje bezpieczną i zgodną z prawem jazde"
dobra zabezpieczyłem się formalnie :mrgreen:
Kubica, do 100 jest fajne bo wciska w fotel fajnie, a do 200 lepiej też się przyda, moja skrzynia na 4 biegu dochodzi do 250, więc można by jakoś lepiej te przełożenia wykorzystać :-) bo powyżej 250 nie zamierzam latać
No replecement for displacement
X5 e53 4.6iS, e46 320Ci cabrio, Mercedes CL 600 BT

Galeria obecnych i byłych aut, EX: e65 760i, E46 330 Cabrio, E46 330d touring, X5 4.4, E38 750i, E38 730d

Awatar użytkownika
KubicaPL
Forumowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 24-10-2008, 20:37
Lokalizacja: ZS/ZGR
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: KubicaPL » 31-01-2012, 20:18

Dużo fajniejsze jest uczucie jak wciska w fotel w zakresie 80-200 ;-)

needlehole
Forumowicz
Posty: 855
Rejestracja: 19-05-2010, 14:43
Lokalizacja: Trzebiatów/Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: needlehole » 31-01-2012, 20:42

no tak, skrzynia przenosi moc a nie ją generuje :P @bmwteile.net ma rację, przecież na kołach (dzięki super elo skrzyni) nie osiągniesz więcej niż na silniku :)

Awatar użytkownika
Mugen
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 4093
Rejestracja: 01-10-2008, 16:09
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mugen » 31-01-2012, 20:56

Dzieki krotszej skrzyni auto tylko szybciej dochodzi do obrotow, przy ktorych auto osiaga maksymalna moc i moment.
Obrazek

Awatar użytkownika
bmwteile.net
Forumowicz
Posty: 1042
Rejestracja: 11-03-2009, 01:28
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: bmwteile.net » 31-01-2012, 21:37

moc jest mierzona na kołach, ale (pomijając US gdzie często podawane są WHP) podaje się moc na silniku.
www.bmwteile.net
SPROWADZANIE AUT Z ANGLII,
CZĘŚCI do BMW M3 E36 E46, E39 i innych.
Nowe OPONY.

Kontakt: +48 601 484 272 info@bmwteile.net

Awatar użytkownika
Saillupus
Administrator
Administrator
Posty: 5849
Rejestracja: 25-10-2008, 21:48
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Saillupus » 31-01-2012, 22:13

No nie wiem, nie jestem ekspertem
widziałem wykres z hamowni na 360 i doczytałem się tylko że skrzynia z e39 m5

Needlehole, a słyszałeś kiedyś coś takiego jak straty na przekładni?
Na pewno dzięki innej skrzyni moment obrotowy na kołach jest inny, nie wiem jak z mocą ale co do momentu to jestem na 100% pewny.

Bartus, ale żeby zmierzyć moc na silniku to byś musiał założyć hamulec na wał o znanej sile hamującej i stałej hamulca
moc silnika jest to siła na hamulcu razy prędkość obrotowa przez stałą hamulca i wszystko razy jeszcze 0,735 :p
Więc jak chcesz obliczyć moc na silniku to musisz zrobić jeszcze szereg przekształceń przekładni, mostu itp plus oszczacowanie strat na każdym z tych elementów
Dla tego na hamowni chyba podają Ci moc na kołach a nie na silniku, bo musieliby wklepywać za dużo zmiennych.
No replecement for displacement
X5 e53 4.6iS, e46 320Ci cabrio, Mercedes CL 600 BT

Galeria obecnych i byłych aut, EX: e65 760i, E46 330 Cabrio, E46 330d touring, X5 4.4, E38 750i, E38 730d

needlehole
Forumowicz
Posty: 855
Rejestracja: 19-05-2010, 14:43
Lokalizacja: Trzebiatów/Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: needlehole » 31-01-2012, 22:44

Nie zrozumiałeś mnie. Chodziło mi o to, że skrzynia przecież nie spowoduje że na kołach będziesz miał więcej niż na silniku. To prawda, im lepsza skrzynia tym mniejsze straty, ale czy to są wartości aż tak duże?


Wróć do „BMW Klubowiczy ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika