Ciekawostka z F1

Dział poświęcony sportom motorowym, nie tylko o BMW.

Moderatorzy: Czolg, zimss, Saillupus, Wiecko, pilot

Awatar użytkownika
alcapone
Forumowicz
Posty: 6740
Rejestracja: 24-10-2008, 18:49
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Ciekawostka z F1

Postautor: alcapone » 26-12-2012, 21:41

Obrazek

I mały opis z tłumacza google:

✿, które wszystkich silników F1 są naturalnie wolnossące V8 2400cc

✿ Silniki są ograniczone do 18.000 obr/min

✿ Maksymalnie tłok jest około 7000 g (ludzie przejść się na 7-8 g), co stawia obciążenia ponad 3 ton na każdym korbowód.

✿ tłok tylko porusza się około 50 mm ale będzie przyspieszenie od 0 - 100 kmh i z powrotem na 0 w około 0.0025 sekund.

✿ waga jest dokładnie 95 kg (każdy producent łatwo osiąga ten regulowanym Minimalna waga)

✿ Jeśli korbowód puścić jej tłok na maksymalne obroty, tłok byłby wystarczająco dużo energii do podróży pionowo ponad 100 metrów.

✿ Gdyby węża wypuszczać, całego układu chłodzenia będzie pusty w ponad drugie.

✿ bloków silnika wykonane są ze stopu aluminium kute, z powodu wagi korzyści, jakie daje w porównaniu do stali. Innych materiałów może da jakieś dodatkowe korzyści, ale aby ograniczyć koszty, FIA ma zabronione wszystkie materiały-ferro.

✿ wału korbowego i tłok pręty są żelaza w oparciu o siłę.

✿ w maksymalnym tempie bieżące silników V8 zużywają około 60 litrów benzyny na 100 km wyścigów.

✿ nie do końca wiadomo ile oleju takie góry silnika zawiera, ale ten olej jest do 70% w silniku, a pozostałe 30% jest w układzie smarowania z suchą miską olejową, która zmienia olej w silniku trzy do czterech razy na minutę.

✿ Przed jej po raz pierwszy utwór i po zakończeniu każdego wyścigu, każdy silnik jest badany na hamowni silnika do sprawdzania poprawności jego działania i problemach

Zassane stąd www.facebook.pl
"[you]" oceń moje E32
"PROSTE SĄ DLA SZYBKICH SAMOCHODÓW, ZAKRĘTY SĄ DLA SZYBKICH KIEROWCÓW" C.McRae
http://www.facebook.com/BMWKlubSzczecin
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Cartel
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 28-01-2010, 00:24
Lokalizacja: Stargard / Chociwel / Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Status: Offline

Postautor: Cartel » 27-12-2012, 00:12

grubiutko ;-> 2.4 v8?

needlehole
Forumowicz
Posty: 855
Rejestracja: 19-05-2010, 14:43
Lokalizacja: Trzebiatów/Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: needlehole » 27-12-2012, 09:01

warto dodac, ze obecnie takie silniki produkuja okolo 750km :) a wczesniej, jak były v10 było okolo 1000km :D
ja tylko spierałbym sie o zuzycie, bo czytalem gdzies kiedys ze zuzycie paliwa oscyluje w okolicach 75kg na 100km, a benzyna jest lzejsza od wody więc w litrach wyjdzie jej jeszcze więcej..

kirpek
Forumowicz
Posty: 457
Rejestracja: 06-10-2011, 19:08
Lokalizacja: szcz
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kirpek » 28-12-2012, 15:35

masz to bez tłumaczenia? bo po tłumaczeniu ni w ząb połowy nie rozumiem
albo bokiem, albo wcale!
w końcu r6 ;)

Awatar użytkownika
alcapone
Forumowicz
Posty: 6740
Rejestracja: 24-10-2008, 18:49
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: alcapone » 28-12-2012, 20:15

✿ All F1 engines are naturally aspirated V8's of 2400cc

✿ Engines are limited to 18,000rpm

✿ Maximum piston acceleration is approximately 7,000g (humans pass out at 7-8 g) which puts a load of over 3 tons on each connecting rod.

✿ The piston only moves around 50 mm but will accelerate from 0 - 100 kmh and back to 0 again in around 0.0025 seconds.

✿ The weight is exactly 95kg (each manufacturer easily reaches this regulated minimum weight)

✿ If a connecting rod let go of its piston at maximum engine speed, the piston would have enough energy to travel vertically over 100 metres.

✿ If a water hose were to blow off, the complete cooling system would empty in just over a second.

✿ Engine blocks are constructed of forged aluminium alloy, because of the weight advantages it gives in comparison to steel. Other materials would maybe give some extra advantages, but to limit costs, the FIA has forbidden all non-ferro materials.

✿ Crankshaft and piston rods are Iron based for strength.

✿ At its maximum pace the current V8 engines consume around 60 litres of petrol for 100km of racing.

✿ It's not exactly known how much oil such a top engine contains, but this oil is for 70% in the engine, while the other 30% is in a dry-sump lubrication system that changes oil within the engine three to four times a minute.

✿ Before its first track time and after each race, each engine is tested on an engine dyno to validate its performance and identify problems.

Jak możesz to podeślij mi tłumaczenie, które jest czytelniejsze
"[you]" oceń moje E32
"PROSTE SĄ DLA SZYBKICH SAMOCHODÓW, ZAKRĘTY SĄ DLA SZYBKICH KIEROWCÓW" C.McRae
http://www.facebook.com/BMWKlubSzczecin
Obrazek
Obrazek
Obrazek

needlehole
Forumowicz
Posty: 855
Rejestracja: 19-05-2010, 14:43
Lokalizacja: Trzebiatów/Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: needlehole » 28-12-2012, 21:01

można samemu

kirpek
Forumowicz
Posty: 457
Rejestracja: 06-10-2011, 19:08
Lokalizacja: szcz
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kirpek » 28-12-2012, 21:06

pkt1- wszystkie silniki f1 są wolnnossące v8 2400ccm
pkt2- obroty max są ograniczone do 18000rpm
pkt3- przeciążenia dochodzą do 7g (człowiek mdleje przy 7-8g),odpowiada to obciążeniu ok 3ton

pkt4- skok tłoka to tylko 50mm, ale może przyspieszyć od 0-100km/h -0 w ok 0.0025sek
(domyślam się że tutaj chodzi o przeciążenia jakie znosi silnik f1, takie mocno techniczne zagadnienie, tylko że ja spotykałem się z jednostką m/s, no chyba że się pomyliłem;) )

pkt5- waga silnika to dokładnie 95kg (każdy producent łatwo osiąga tą minimalną, ustaloną w regulaminie wagę)

pkt6- jeśli odłączyć tłok od korbowodu przy max prędkości obrotowej, miałby on wystarczająco energii aby wznieść się na wysokość 100m

pkt7- jeśli jakiś przewód chłodniczy by pękł, cały system chłodniczy opróżnił by się w sekundę

pkt8- blok silnika jest wykonany z kutego amelinium, z powodu (mniejszej) wagi w porównaniu do stali. możliwe że inne materiały dały by większe korzyści, wagi i wytrzymałości ale fia ze względu na koszty zabrania stosowania materiałów non-ferro.

pkt9- wał krobowy i korbowody wykonane są ze stali z powodu wytrzymałości

pkt10- przy max obciążeniu zuuzywają ok 60l paliwa na 100km.

pkt11- nie jest dokładnie wiadomo, ile silniki zawierają oleju, ale 70% znajduje się w silniku (w obiegu silnika), a 30% w systemie suchego smarowania, który przepompowuje cały olej przez silnik 3-4 razy na minutę

pkt12- przed i po wyścigu silnik jest testowany na hamowni aby ustalić usterki i jego osiągi

pkt13- dzięki za uwagę, i jak się pomylyłem gdzieś to poprawić!
albo bokiem, albo wcale!
w końcu r6 ;)


Wróć do „Sport”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika