Jak wyczyscic rurke bagnetu OPIS

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.

BBCode wyłączony
Emotikony wyłączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Jak wyczyscic rurke bagnetu OPIS

Re: Jak wyczyscic rurke bagnetu OPIS

Post autor: czubas77 » 21-01-2016, 15:46

No fakt troche niezprecyzowalem. Ja robilem to w e39 ale z tego co mi wiadomo to dotyczy to wszystkich silnikow e39 e38 e46 , jezeli chodzi o demontaz rurki to nalezy wyjac wszystkie elementy odmy i na koniec rurke bagnetu odkrecajac bodajze 2 sruby i mocno pociagnac do gory rurka jest tylko wepchnieta w otwor miski olejowej, acha i tak w woli scislosci wymienmy przy okazji oring ktory znajduje sie na dolnej czesci tej rurki (taki gumowy) czesto z pod niego saczy sie olej.

Re: Jak wyczyscic rurke bagnetu OPIS

Post autor: pilot » 21-01-2016, 11:48

Fajny opis tylko doprecyzuj czy to sie tyczy wszystkich silników, jak nie to jakich?
Z opisu też nie wynika czy rurke należy najpierw sobie zdemontować, krótki opis jak to zrobić też by sie przydał.

Jak wyczyscic rurke bagnetu OPIS

Post autor: czubas77 » 20-01-2016, 17:56

Witam wszystkich , tak jak wyzej opisze jak calkiem dobrze wyczyscic rurke bagnetu, ci co wymieniali badz mieli problemy z odma wiedza ze jest to niezbedna czesc do prawidlowego funkcjonowania systemu odpowietrzenia, Jak wiemy od dolu rurki jest tam taka waska szczelina ktora po dluzszym uzytkowaniu wkoncu sie zapyhca i uniemozliwia splywanie oleju do miski olejowej co doprowadza do uszkodzenia odmy i innych nieprzyjemnosci ,po swoich doswiadczeniach wiem ze jest to bardzo wazna czesc calego ukladu ,dokladnie rok temu wymienialem odme i wszystkie wezyki oprocz tej rurki bagnetu , oczywiscie mechanik nie pomyslal o tym zeby chociaz ja wyczyscic co doprowadzilo do mojej niedawnej przykrej awarii (poscila uszczelka pod pokrywa zaworow i dodatkowo pekniecie pokrywy ,wszystko od strony kolektorow wydechowych zas..rane olejem) Wiec tak najpierw musimy swierdzic czy rurka jest napewno zapchana (hehe) potrzebujemy
1 . drut sztywny o dlugosci okolo 30 cm dosc cienki zeby wszedl nam miedzy scianki rurek ktore sa zgrzane ze soba , nalezy sprobowac nim przebic sie chociaz troche przez ten syf ktory zalega nam w szczelinach ( jezeli nie idzie probowac nakluwac raz przy razie az poczujemy wyrazny luz .

2. aceton lub birol , teraz probujemy namoczyc ta rurke w takim rozpuszczalniku najlepiej przez kilka godzin (najlepiej w pozycji poziomej) mi posluzyla butelka typu pet .
3. pozniej ponawiamy nakluwanie i probujemy ruszac tym drutem na wszystkie mozliwe strony . jezeli macie dostep do sprezonego powietrza to trzeba ja co jakis czas pezedmuchac ,nalozyc cienki waz na kocowke boczna i przedmuchac najlepiej pod duzym cisnieniem , jezeli nie macie takich zeczy pod reka to napoewno w warsztacie samochodowym takie maja . Ja czyscilem i moczylem w acetonie do momentu az wydmuchiwane powietrze bylo czysciutkie. Na koniec napsikalem do srodka duzo WD40 i jeszcze wylecialo troche syfu ,czynnosci powtarzalem az powierze bedzie czyste . Tak zaoszczedzilem okolo 300 zl tyle kosztuje nowy w ASO i tylko tam dostaniecie . Jezeli komus pomoglem to ciesze sie bardzo ak by co to pisac na PW.

Na górę