Projekt BMW >Pomocy<

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.

BBCode wyłączony
Emotikony wyłączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Projekt BMW >Pomocy<

Post autor: bmwteile.net » 01-11-2014, 19:11

No ale co dokładnie byś chciał wiedzieć? Tak naprawdę wszystko masz opisane w necie i to po polsku.

Post autor: Samochodziarz » 01-11-2014, 16:18

Znacie kogoś w szczecinie lub okolicach kto robil coś takiego ? Bo chciałbym pogadac osobiście.

Post autor: bmwteile.net » 11-10-2014, 21:28

Nie odwraca sie łap tylko ewentualnie poduszki silnika.
Łapy silnika z E36 zostają
Wał napędowy z 2,4td lub e36 328
Skrzynia z dawcy będzie najprawdopodobniej pasować ale to zależy jaką jest w tym compact'ie.
Dobrze zrobić układ chłodniczy z większą chłodnicą i dać osobny zbiorniczek wyrównawczy oraz przenieść aku do bagażnika.
Pompa paliwa z E30 niby da radę, ale ma cisnienie robocze maks 3bar a seryjnie w e36 minimum 3,5bara

Tylny zawias pasuje bez problemu. Z przodu tak jak napisał witek - zwrotnice z e36, tuleje acentryczne z M3 3,0 + wahacze z M3 3,2 (wtedy pamiętaj, że z e36 potrzebujesz też amortyzatory i może być trochę kłopotu z wysokością auta na sprężynach e36). Można też zastosować piasty z m3 e30 - też są 5x120.

Pod jedną łapę silnika przydadzą się podkładki. Możesz też potrzebować podkładek pod przekładnię kierowniczą. Jeśli na przekładni jest chłodnica to raczej też się nie zmieści bo miska z e34 wypada dosyć blisko.

Obejrzyj dokładnie przewody hamulcowe (na całej długości) i paliwowe bo czasem są już mocno zmęczone. To samo tyczy się baku.

Zastanów sie czy jest sens robić coś takiego jak piaskowanie zawieszenia - nie będzie jakoś nie wiadomo jak zardzewiałe i pewnie wystarczy je trochę oczyścić. Wiem, że to ładnie wygląda na zdjęciach na forum i co niektórzy się chyba przy tym zadowalają, ale "noone will ever see"

Kolejne tematy to sygnał na zegary z czujnika temp.
Sygnał prędkości z dyfra
Zegary z e30 6cylindrów

Poskładane ostatnio e30 w Mechanik Motorsport:

[youtube]B4DAqJVszc0[/youtube]

Post autor: Wiecko » 11-10-2014, 20:16

Jest temat o piaskowaniu polecam Michała z Pogodna tylko powiedz że jesteś z bmw klubu

Post autor: Samochodziarz » 11-10-2014, 19:33

To nie jest jednak takie proste i szybkie.
Zależy mi żeby zdobyć wiedzę bo chciałbym zrobić to sprawnie i szybko.
Czyli hamulce od compacta wystarczają, przekladam je bez problemu.
Wie ktoś może kto i gdzie w szczecinie piaskuje/szkiełkuje takie rzeczy jak tylna belka ?

Post autor: P4tryk » 11-10-2014, 19:24

miska od e34
wal 2.4 d
skrzynia powinna podejsc.
odwrocone lapy od e36 powinny pasowac by zmiescic silnik.
serwo od ix albo przechylic silnik. na podkladkach.
jesli sie myle to poprawic.

ps i worek pieniedzy potrzebny ;D 8-)

Post autor: Samochodziarz » 11-10-2014, 19:10

Czy do przełożenia silnika potrzeba jakiejs przeróbki łap, kolektora, cięcie karoserii itp.
Przekładać silnik w komplecie z skrzynia i dyfrem, czy poszczególne elementy.
Co do zawieszenia, zależy mi aby auto było niskie, dobrze wyglądało ,i było komfortowe, nie twarde.

[ Dodano: 11-10-2014, 20:14 ]
Jak najlepiej rozwązać problem przedniego zawieszenia, bo nie bardzo widzi mi się gięcie wahaczy ?

[ Dodano: 11-10-2014, 20:15 ]
Co do lakierowania i blacharki, chętnie pomogę bo akurat tym się zajmuje i to będę robił sobie sam.

Post autor: Junior » 11-10-2014, 18:45

Ja mam hamulce 323 ti i myslle ze w zupelnosci wystarczy

Post autor: Samochodziarz » 11-10-2014, 17:21

Przekładałeś tylny zawias i pasował cały czy nie obyło się bez przeróbek ?
Chciałbym zrobić szybkie auto, które się dobrze prowadzi no i które dovrze wygląda :)
Nie wiem czy wiecie o co mi chodzi, ale mam nadzieje że tak :=]

Post autor: Vitek » 11-10-2014, 15:03

przekładałem zawias z kompota do e30 w 2007 roku, jak coś chcesz wiedzieć to pytaj.

Post autor: Samochodziarz » 11-10-2014, 14:54

To świetnie bo chciałbym wykorzystać wszystko co się da z tej E36 :D
Jest ktoś na forum kto już robił takie coś ? Jakis link żeby poogladać coś:D

Post autor: Vitek » 11-10-2014, 14:33

wystarcza spokojnie te hamulce w e30, a jak chcesz je poprawić to na przód załóż hamulce od e46 300mm i będzie super. w e30 nie ma sensu wkładać tarcz 325mm. na seryjnych tarczach wentylowanych od e36 już jest mega różnica między ori e30.

Post autor: Samochodziarz » 11-10-2014, 14:23

A tył pasuje idealnie? Czy te hamulce sa wystarczające do tego silnika 2.5 czy inwestować w cos lepszego, bo zabieram cały uklad napędowy (silnik,skrzynia,dyfer)

[ Dodano: 11-10-2014, 15:23 ]
*Z tego Compacta :D

Post autor: Vitek » 11-10-2014, 13:48

Samochodziarz pisze:słyszałem że są problemy z wahaczami na przód od tego Compact ale nie wiem czy to prawda. :?:


tak jest to prawda, oryginalne wahacze nie podpasują, koło cofnie się dużo do tyłu, aby założyć zawias przód na 5x120 potrzebujesz:

- zwrotnice od e36
- tuleje wahacza od e36 M3 3,0 (ważne jest aby była właśnie od 3,0 a nie od 3,2, w 3,0 jest ona acentryczna)
- wahacze wyginane, lub oryginalne od e36 M3 3,2 (cena za jeden coś około 800 zł w ASO)
- jak zastosujesz Ori wahacz, to przydało by się wyfrezować otwory w mocowaniach tulei wahacza aby wycentrować idealnie koło w nadkolu.

to tak na początek z zawieszenia, jak masz więcej pytań to pisz.

Post autor: Samochodziarz » 11-10-2014, 12:58

Nie mogłem wgrać, ale juz powinny być.
Auto jest używane na co dzień, ale chciał bym zrobić z niego świetną maszynę.
Swap silnika na 2.5L zawieszenie na 5 śrub z Compacta.
Nie wiem za co się zabrać, ale na pewno pierwszą robię mechanikę
Jakieś wskazówki co może być problemem ? np. słyszałem że są problemy z wahaczami na przód od tego Compact ale nie wiem czy to prawda. :?:

[ Dodano: 11-10-2014, 14:06 ]
Myślę nad piaskowaniem/szkiełkowaniem zacisków i tylnego zawiasu.
Tak do wiosny chciałbym juz miec ją pomalowaną

Na górę